অনুসন্ধান আকাংক্ষাত

Monday, January 21, 2013

সোণতৰা (পৃষ্ঠা নং – ৩)



সোণতৰা (পৃষ্ঠা নং ৩)
[জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালা]




(তিনি)

          চন্দ্ৰনাথ সেই জিলাৰে চিস্তাদাৰৰ পুতেক ৷ পঢ়া-শুনাৰ ফালে পিঠি দি বৰ্ত্তমান বাপেকৰ আৰ্জ্জন ধ্বংসত নিজকে নিযুক্ত কৰিছে ৷ ইংৰাজী স্কুলৰ প্ৰথম শ্ৰেণীলৈকে পঢ়ি, বাছনি পৰীক্ষাত উঠিব নোৱাৰি হেড্‌মাষ্টৰক অবাইচ্‌ বচন বুলি স্কুলৰ সৈতে সম্বন্ধ ছিঙিলে ৷ বাপেকক হেড্‌মাষ্টৰে হিংসা কৰে বুলি বুজাই দিয়াত বাপেকেও এৰা, আৰু পঢ়িব নেলাগে বুলি কৰবাত চাকৰিত সুমাই দিয়াৰে চেষ্টাত আছে ৷ ইফালে এৱোঁ নামকটা চিপাহীটি হৈ অৰ গোঁসাই তলৈ নি চব্বিছ ঘণ্টাৰ দীঘল দিনবোৰ টিলিকতে নিয়াব লাগিছে ৷ চন্দ্ৰনাথৰ অৱশ্যে শলাগিবলগীয়া কেইটামান গুণো আছে ৷ লৰাটো বৰ কামিলা ৷ যি কামতে লগাই দিয়া যায় যেনে তেনে সমাধা কৰিবই ৷ লৰাটো নিজেই এলেহুৱা নহয় ৷ এইবোৰ কাৰণতে চন্দ্ৰনাথক মানুহে ভাল পায় ৷
          ৰাতি সোনকালে ভাত-পানী খাই আটাইকেইজনী থিয়েটাৰ চাবলৈ ওলাইছে ৷ চন্দ্ৰনাথ আহি ল নে তোমালোকৰ ? কাপোৰ-কানি পিন্ধোতেই দেখোন এযুগ যাব ৷ এই তিৰোতা মানুহ লৈ অলৈ তলৈ সতকাই যাব নোৱাৰি ইত্যাদি.. নানা মন্তব্য প্ৰকাশ কৰি আছে ৷ সোণতৰাৰ কাপোৰ-কানি পিন্ধাত নানা তৰ্ক-বিতৰ্ক ৷ জাকিটৰ সলনি যেনিবা বায়েকহঁত তেওঁলোকৰে ব্লাউজ পিন্ধালে ; কিন্তু তাইৰ অৱস্থা তাইহে গম পাইছে ৷ বেচেৰীয়ে ৰিহাৰে লাজত ব্লাউজ ফ্লাউজ ধাকি লৈ ত্ৰাহি মধুসূদন দেখিছে ৷ কিন্তু কানত ফুল সুমুৱায় কেনেকৈ ? থুৰিয়া পিন্ধা কাণৰ বিন্ধাইদি ফুল সৰকি ইফাল সিফাল পায়গৈ ৷ মেখেলা পিন্ধাত যেনিবা সোণতৰাক বলে নোৱাৰিলেগৈ, তথাপি টনা-আজোৰাকৈ ফেছনৰ যিমান পাৰিলে আনিলে ৷ অৱশেষত জোতা পিন্ধাৰ পাল ৷ হীল্‌ থকা লেডীজোতা দেখিয়েই সোণতৰাৰ চুলিৰ আগেদি জীৱ গল ৷ বৰবায়েকে সিহঁতৰ পুৰণি এযোৰ আনি কলে, পিন্ধা ৷
          সোণতৰাই বৰআয়েকৰ মুখলৈ বৰ কৰুণভাৱে চাই কলে, ওঁ নিপিন্ধো মই ৷ কৰবাত ভৰি মোচোকা খাব ৷ মোৰ ভয় লাগে ৷ পেঙত উঠা যেন লাগিব চাগৈ ৷ মই নিপিন্ধো ৷
          বৰআয়েকেও কলে, এৰা, তাই নেলাগে পিন্ধিব ৷ কেতিয়াও নিপিন্ধা ছোৱালী, কৰবাত পৰিব-ধৰিব আই ! নেলাগে থাওক ৷
          বৰবায়েকে জোতাযোৰ এফালে আঁতৰাই থৈ কলে, নিপিন্ধা.. থাকা ৷ বাটত শিলগুটিত সেকাফেৰি পাবাগৈ ৷
          সোণতৰায়ো উশাহ লৈ ৰক্ষা পৰিল অৱশেষত আটাইকেউজনী থিয়েটাৰলৈ ওলাল ৷ সোণতৰাই শিলৰ বাটত খোজ কাঢ়িব নোৱাৰি একাষৰীয়া হৈ শিল নোহোৱাইদি যাবলৈ ধৰিলে ৷ সোণতৰাৰ এইটো কি ? সেইটো কি ? ইত্যাদিবোৰ বাটত যাওঁতে কৰা প্ৰশ্নৰ উত্তৰ দিয়াৰ ছলেৰে তাইৰে সৈতে কথা-বতৰা পাতিবলৈ চন্দ্ৰনাথে ছল নেৰিলে ৷
          সময়মতে থিয়েটাৰ পালেগৈ ৷ দৃশ্যৰ পিছত দৃশ্য হৈ যাবলৈ ধৰিলে ৷ ৰজাৰ ঠাইত সেনাপতি ওলাল ৷ দূতৰ ঠাইত লিগিৰা ওলাল ৷ বৰঘৰৰ ঠাইত আলিবাট ওলাল ইত্যাদিকৈ থিয়েটাৰ শেষ হল ৷ সোণতৰাই নিৰ্ব্বাক-নিস্পন্দ হৈ মাথোন চাই গল ৷ বায়েকহঁতে সুধিলে, কেনে দেখিছা ?
          তাই কলে,ভাল ৷ ঘৰলৈ আহি মাথোন তাই সুধিলেহি, বাইটি ! থিয়েটাৰ কৰা আটাইবিলাক মানুহ মুছলমান নেকি ?
          বায়েকহঁতে টোপনিজালতে এজাউৰি নহঁহাকৈ থাকিব নোৱাৰিলে ৷



                                                                                      পিছৰ পৃষ্ঠা ....
                                                                     
[ইউনিকড ৰূপান্তৰ : দিগন্ত শইকীয়া]         (পৃষ্ঠা নং- ,, , , , , , , )
 

No comments: