নাটক – কাৰেঙৰ লিগিৰী
[জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালা]
দ্বিতীয়
দৰ্শন
[মাজনিশা
। সুদৰ্শনৰ কোঠাত সুদৰ্শন শুই আছে । বাহিৰৰ পৰা বপুৰাই দুৱাৰ ঢকিয়াই মাতে ]
বপুৰা:- হে উঠক হে দেউতা ….
হে
ইশ্বৰ-হে উঠক
[বৰকৈ ঢকিয়াই ]
হেৰেই হেৰেই সাউদৰ পুতেক দেউতা অ’ দেউতা ….
[সুদৰ্শন ধৰফৰাই শোৱা পাটিৰপৰা উঠি বিস্ময়মানি
চাৰিওফালে চাই ]
সুদৰ্শন:- কোন-কোন ?
বপুৰা :-[অধৈয্য হৈ ] হে
দেউতা আগেয়ে দুৱাৰখন মেলি দিয়কচোন ….পাছেও
নামটো ক’ম ।
[সুদৰ্শন আহি দুৱাৰত কাণ
পাতি কোন ? কোন ? ]
বপুৰা : - হে মোৰ
গোঁসাই ! ডকাইতো নহও চোৰো নহও ।
সুদৰ্শন :-অ’ বপুৰা
[সাউতকৈ দুৱাৰখন মেলি
বপুৰাই হাতেৰে চুৰিয়াখন ধৰি কঁকালত ৰাখি, পাছে পাছে
কাপোৰত বাহৰ জেং এডাল চোচোৰাই সোমাই ]
বপুৰা :- মোৰ দেউতা উঠক উঠক…. বলক-বলক তেনেই সৰ্বনাশ হ’ল
।
[জেং ডাল হাতেৰে এৰুৱাই
এচাৰ মাৰে ]
সুদৰ্শন:- কি হ’ল
অ’ ঠিক হ’ল…. জেঙে-জাবৰে দেখোন এনেকৈ ওলাইছহি !
বপুৰা:- নকব আৰু মোৰ প্ৰভু যি হ’বলগীয়া
হ’ল । এনেকুৱাখন বুলিনো জনা হ’লে....
হৰি হৰি । বলক বলক ...হালৰে
এতিয়া কটা-কটি মৰা-মৰি নহ’লেই হৈছে ।
সুদৰ্শন :- [অলপ পৰ
টলকা মাৰি ]
কোঁৱৰ অকলে আছেনে নে লগত কোনোবা আছে ?
[বপুৰাই সেইফালে বেবুৱা
খায় ]
কি হ’ল
তোৰ দেখোন মাত-বোল হৰিল ।
বপুৰা:- হৰিবৰ ককাই । পিছে আপুনি
জানেই .... পিছে
কি কৰে ।
সুদৰ্শন:- পিছে ঘটনাটো হৈছে কি ?
বপুৰা:- ধেমালিনো কৰে কিয় মোৰ
প্ৰভু ।
সুদৰ্শন:- তই আহোঁতে কোঁৱৰ কত ?
[এই বুলি সুদৰ্শনে মূৰত
পাগ মাৰিবলৈ ধৰে আৰু বপুৰাই বলকি যায় । ]
বপুৰা:- এই অলপ আগতে কোঁৱৰে দেখোন
কুঁৱৰীৰ সতে কিবা বাক-বিতণ্ডা কৰি এবাৰ কাৰঙেৰ পৰা ওলাই পোনছাটেই বুঢ়াগোহাঁইৰ
টোললৈ আহি অনঙ্গ ডেকা দেউতাক জগাই আগবাৰীৰ ফুলনিলৈ মাতি আনি কিবা নানা বাক-বিতণ্ডা
আৰম্ভ কৰিলে । কোঁৱৰে দেখোন কুঁৱৰীৰ কথা ঘনাই ঘনাই কোৱা শুনিলো, পিছে এতিয়া দুয়োৰে কথা কোৱা চৰি গৈছেগৈ । মই কথাৰ গঢ় ভাল দেখা নাই । [ বপুৰা
সুদৰ্শনৰ ওচৰলৈ আহি ] দেউতা ঈশ্বৰ,
অনঙ্গ ডেকা দেউতাৰ কুঁৱৰীৰ সতে কিবা খেচেৰ-মেচেৰখন আছিল হ’ব
পায । ৰাম ৰাম শ্ৰী হৰি । ব্ৰহ্মা, বিষ্ণু মহেশ্বৰ,
হৰ পাৰ্বতী, কামাখ্যা গোসাঁনী গণেশ গোবিন্দ
হৰি হৰি । বোলে...
ধুন মৰা
ধুনীয়া
তুলি
মাৰে খোপা
এই হেন পুৰুষৰ
কল
তলত জোপা.....
হ’লে বাৰু কেনেকৈ হয় ?
[সুদৰ্শনৰ পাগ মৰা হয়
আৰু গাত কাপোৰ লৈ ওলাবলৈ ধৰোতে ঘপহ কৰে দুৱাৰখন দুফাল কৰি সুন্দৰ আৰু অনঙ্গ সোমাই
আহে । বপুৰাই একে ছাটেই জিভা কামুৰি দুৱাৰেদি পত্ৰং দিয়ে । সুদৰ্শনে তৎক্ষণাৎ অতি
কিবা ঐশ্বৰিক গাম্ভীৰ্যতাৰে থিয় হৈ সাংঘাতিক তীক্ষ্ণদৃষ্টিৰে দুয়োলৈকে চাবলৈ ধৰে
। সুন্দৰ আৰু অনঙ্গয়ো পলক নেপেলোৱাকৈ সুদৰ্শনলৈ চাই থাকে । ]
সুন্দৰ:- সুদৰ্শন বিশেষ এটা কথাৰ অৱতাৰণা কৰিবলৈ তোমাক আমনি
কৰিবলৈ আহিলোঁ । দিগ নাপাবা । আহাচোন বাহিৰলৈ ওলাই যাওঁ আহাঁ ।
[এইবুলি সুন্দৰে আগবাঢ়ি
দুৱাৰেদি ওলায় যায়গৈ । অলপ পৰ ৰৈ সুদৰ্শন আৰু অনঙ্গ লাহে লাহে ওলাই যায় ।]
(সিপিঠিত)
[ইউনিক’ড ৰূপান্তৰ : দিগন্ত শইকীয়া]
No comments:
Post a Comment